اکسپلورر اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد و چگونه در اکسپلورر اینستا قرار بگیریم

اکسپلورر اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد و چگونه در اکسپلورر اینستا قرار بگیریم

اما نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام ربط زیادی به فالویینگ های شما ندارد. اما حتی بیش از این هم می‌توان نتایج جستجو را براساس دسته‌بندی‌های خاص فیلتر کرد. برای مثال صفحه اکسپلور عبارت «DIY Craft» (به معنای کاردستی‌های خانگی) فیلترهای بیشتری را به نمایش درمی‌آورد که از آن‌ها می‌توان برای جستجو براساس جنس محتوا و رسانه استفاده کرد. بدین ترتیب کاربران اینستاگرام می‌توانند جستجوهایی دقیق و مطابق با نیازهای خود داشته باشند. صاحبان کسب‌وکار هم می‌توانند به همین شکل متوجه شوند که مردم به دنبال چه نوع محتوایی می‌گردند و معمولا به سراغ کدام موارد می‌روند. بعد از آنکه نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام را فرا گرفتید، می توانید با ترفندی که آموزش خواهیم داد تعداد صفحات نمایش داده شده را افزایش دهید.

استوری هایی برگذار کنید که مخاطب می‌پسندد و با آن تعامل برقرار می‌کند. اگر شما فروشنده و یا ارائه دهنده خدماتی باشید که نوجوانان و جوانان استفاده می‌کنند و پست های شما بی هدف و برای همه نوع کاربری ساخته شود خب معلوم است که کاربران شما با آن ارتباط عمیقی نمی‌توانند ایجاد کنند. تعداد فالوور هم بی تاثیر نیست هرچه شما تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید تعامل بیشتری هم دارید. مقاله افزایش فالوور در اینستاگرام به شما کمک زیادی خواهد کرد. یکی دیگر از اقداماتی که باعث می شود اکسپلور اینستاگرام شما شکل تازه ای به خود بگیرد و از این پس پست های مورد علاقه را به شما نشان دهد پاک کردن سرچ های اینستاگرام است. برای اینکار به قسمت تاریخچه جستجو بروید و گزینه Clear All را بزنید و همه‌ی جستجو های اخیر خود را حذف کنید.

مادامی که معیارهای ضروری رعایت شوند، اینستاگرام هیچ اکانتی را در جایگاهی بالاتر از دیگری قرار نمی‌دهد و محتوای انواع و اقسام اکانت‌ها را به نمایش درمی‌آورد. این خبری عالی برای آن‌هایی است که یک اکانت بیزنیس اینستاگرام دارند. این یعنی هم‌اندازه با اکانت‌های شخصی یا اکانت‌های اینفلوئنسری، شانسی برای حضور یافتن در صفحه اکسپلور خواهید داشت. شاید برایتان سوال پیش بیاید که IGTVچیست و چگونه IGTV بگذاریم؟ امروزه ویدیوهای IGTV طرفداران زیادی دارند؛ زیرا محتوای تولید شده در آن‌ها خلاصه نمی‌شود و در اغلب موارد کامل است. ممکن است برخی تصور کنند که محتوای IGTV طولانی است و اکثر کاربران تمایلی به مشاهده ویدیوهای طولانی ندارند.

در دایرکت با آن‌ها ارتباط بگیرید و سعی کنید که این ارتباط را به صورت مداوم حفظ کنید. از محصولات آن‌ها در استوری خود نام ببرید و به آن‌ها اطلاع دهید. آن‌ها حتماً استوری شما را در بین استوری‌های خود منتشر می‌کنند و به این صورت تعامل کاربران با شما بیشتر خواهد شد. یکی از اهداف صفحه اکسپلور اینستاگرام این است که مخاطبان را به جوامع پویا و فعال اینستاگرامی متصل کند. بنابراین اگر شما بتوانید یک جامعه فعال اینستاگرامی به وجود بیاورید، اینستاگرام هم از شما حمایت می‌کند و می‌کوشد که مخاطبان هدف را به سمت پیج شما هدایت کند. هر چه برند شما در اینستاگرام فعال‌تر باشد، احتمال ورود پست‌هایتان به صفحه اکسپلور بیشتر می‌شود.

در ادامه، مزایای اصلی ورود به اکسپلور را به شما معرفی می‌کنیم. زمانی که صحبت از مشارکت در رسانه‌های اجتماعی به میان می‌آید، زمان‌بندی عامل مهمی است؛ با انتشار هزاران محتوای جدید در هر دقیقه، پست شما ممکن است در صورت عدم تعامل فوری در فید گم شود. کلید حل این مشکل این است که در زمان درست پست خود را به اشتراک بگذارید. اینستاگرام از سیستم رتبه‌بندی برای شخصی‌سازی فید و صفحهٔ کاوشِ هر کاربر استفاده می‌کند؛ الگوریتم این صفحه برای جمع‌آوری سیگنال‌های رتبه‌بندی و تصمیم‌گیری دربارهٔ نمایش‌دادن پست‌ها، به سیستم خاصی متکی است. انستیتو سئوف با حضور جمعی از متخصصان برنامه نویسی وب و سئو با هدف ارتقاء و بهبود کسب و کارهای آنلاین بنیان نهاده شده است.

برای آشنایی با الگوریتم اینستاگرام پیشنهاد می‌کنیم مقاله الگوریتم اینستاگرام را در بلاگ همیار آکادمی مطالعه کنید. اگر مطمئن نیستید که محتوای درگیرکننده چه شکل و شمایلی دارد، ببینید کدام جنس محتوا معمولا راهش را به صفحه اکسپلور اینستاگرام باز می‌کند. بدین ترتیب از پست‌هایی که مخاطبان هدف شما تماشا و با آن‌ها تعامل می‌کنند، الهام خواهید گرفت. برای مثال می‌توانید ببینید کدام رویکردها برای اکانت‌های مشابه در صنعت شما بیشترین موفقیت را به همراه آورده‌اند و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام خودتان را بچینید. یکی از مهم‌ترین مزایای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام، افزایش فروش است.

رفتن به اکسپلور می‌تونه کسب و کار شما در اینستاگرام رو متحول کنه، اما کمترین مزیتی که می‌تونه برای پیج شما داشته باشه، افزایش بازدید و افزایش فالوور اینستاگرام پیج شماست. از دیگر مسائل مهم در چیدمان اکسپلور اینستاگرام هر شخص منطقه جغرافیایی هر فرد است. اینستاگرام معمولا در نمایش پست ها در اکسپلور، منطقه جغرافیایی فعالیت افراد را درنظر می گیرد و پست های موجود در منطقه جغرافیایی هر فرد در اولویت نمایش قرار می‌گیرند. نمایش پست‌ها در اکسپلور شما، عمدتا تحت‌تاثیر افرادی است که دنبال می‌کنید. اگرچه برخی از پست‌ها توسط اینستاگرام پیشنهاد می‌شوند؛ اما محتوایی که می‌بینید بیش از هر چیز تحت‌تاثیر رفتار شما در اینستاگرام و میزان تعامل با محتواها و اکانت‌های خاص است.

۳. از پست‌های دیگر در اکسپلور الهام بگیرید

این کار تاثیر شگفت انگیزی در ورود پست های شما به اکسپلور خواهد داشت. اگر برای صفحه اینستاگرام‌تان استوری می‌گذارید، مطمئن شوید لوکیشن خود را هم مشخص کرده‌اید. به هرحال خیلی مهم است که روش صحیح استفاده از هشتگ‌ها را بدانید.

  • در بالای صفحه آن هم این امکان را دارید تا سایر اکانت‌ها، هشتگ‌ها، مکان‌ها و… را سرچ کرده و پیدا کنید.
  • در فیدِ صفحهٔ اصلی، افراد فقط پست‌هایی از پیج‌های دنبال‌شدهٔ خود را می‌بینند؛ اما در صفحهٔ اکسپلور، طبقه‌بندی پست‌ها متفاوت است.
  • علاوه بر بررسی محتوای رقبا به بررسی محتواهای داخل اکسپلور (حتی غیر مرتبط به کسب و کار شما) بسیار مفید است.
  • وقتی شخصی آیدی یا هشتگ خاصی را جست‌وجو می‌کند، این موضوعات با چیزی که سرچ کرده است، مطابقت داده می‌شوند.
  • برای مثال، فرض کنید پیج‌های آشپزی زیادی را دنبال می‌کنید و با استوری‌‌های مرتبط با آن درگیر هستید؛ در این صورت، اینستا محتوای مرتبط با مواد غذایی را برای اکسپلور شما جمع‌آوری می‌کند.
  • اگر در حال حاضر حساب‌هایی را دنبال می‌کنید که زمینه فعالیت آن‌ها مشابه شما است، صفحه اکسپلور اینستاگرام شما پر از محتواهایی بوده که مربوط به حوزه خودتان است.

یک محتوای ویدیویی تعامل خوبی ایجاد می‌کند و در Feed هم فضای خوبی برای رقابت فراهم می‌شود. تصاویری که ویژگی های کیفیت بالا، مرتبط بودن و معتبر بودن را داشته باشند توجه مخاطبان را جلب می‌کند. ساعت هایی که مخاطبان بیشتری با محتوای شما ارتباط برقرار میکنند را میتوانید از طریق Instagram Insights پیدا کنید. راه دیگری که میتوانید ساعت مناسب برای انتشار محتوای خود پیدا کنید نگاه به روال عادی زندگی روزمره جامعه است. به طور مثال انتشار پست در یک روز کاری ساعت 2 بعد از ظهر کار اشتباهی است، زیرا اکثر افراد جامعه مشغول کسب و کار خود هستند و بازخورد کمتری خواهید داشت. یکی از معیارهای اینستا برای نشان دادن و چیدمان اکسپلور خود که محتواهای زیادی را درون خود جای داده این است که، سعی می‌کند بیشترین تعداد پست‌هایی که در یک منطقه نزدیک انتشار داده شدند را برای شما به نمایش بگذارید.

تبلیغات

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام متکی بر تکنولوژی یادگیری ماشینی است و به جمع‌آوری سیگنال‌هایی برای رده‌بندی مشغول شده و راجع به آنچه به نمایش درمی‌آید تصمیم‌گیری می‌کند. این سیستم نیز خود بر سیستمی دیگر به نام «پیشنهادات غیرمتصل» متکی است که به پلتفرم اینستاگرام اجازه می‌دهد پست‌ها را براساس فعالیت‌های پیشین هر کاربر به نمایش درآورد. درواقع یکی از اولویت‌های الگوریتم اینستاگرام برای وارد کردن محتوای شما به صفحه اکسپلور، زمان‌بندی است. با بازدید بالای پست، تعامل یا انگیجمنت پست بالا می‌رود و می‌توانید خیلی راحت به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید. پس لازم است تا بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را با توجه به رفتار کاربران خود پیدا کنید. بعد از آنکه مخاطبان خود را شناختید وقت آن رسیده است که برای محتوای صفحه خود فکری کنید.

مورد بسیار مهم دیگری که در رابطه با اکسپلور اینستاگرام باید بدانید، زمان انتشار پست است. بعد از آنکه یک محتوای زیبا و جذاب آماده کردید، اگر در ساعتی نامناسب آن را پیجتان قرار دادید درست مانند این است که شما یک محتوای بی ارزش و بدون استفاده را در صفحه خود درج کرده‌اید. اگر ساعتی که مخاطب شما در حال چک کردن برنامه اینستاگرامش است، پست خود را بارگذاری نکنید، نمی‌توانید بازخوردی که مد نظر داشتید را از آن دریافت کنید. بنابراین حتما یک زمان و ساعت مناسب را انتخاب کرده و به مخاطب اجاره دهید تا با فراغ بال و آرامش، پست‌های جدید را چک کند.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟و چگونه به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنیم؟

فرق نمی‌کند مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند یا نه، هشتگ‌ها برای بازاریابان اهمیت زیادی دارند. البته الگورتیم اینستاگرام بر اساس شناختی که از شما و فعالیتتان در اینستاگرام دارد، یک سری برندهای دیگر را هم به شما معرفی خواهد کرد. اگر بخوام یکم ساده‌تر براتون توضیح بدم، پست‌هایی که شما توی اکسپلور می‌بینید بستگی به عکس‌ها یا ویدئوهایی داره که قبلا لایک و سیو کردید. Call to action به معنای تشویق کاربر به نشان دادن عکس العمل در مورد پست های ما می‌باشد. یعنی کاربر را راهنمایی کنیم تا برای ما لایک یا کامنت یا هرچیزی که مد نظرمون هست را انجام دهد. فعالیت فالووینگ ها نیز در چیدمان اکسپلور هر شخص موثر است و صفحاتی که فالووینگ ها دنبال می کنند و به آنها علاقه نشان می‌دهند برای شما نیز نشان داده می شود.

اگر شما به‌درستی مخاطبان خود را شناخته باشید، می‌توانید مطالبی را با آنها به اشتراک بگذارید که به آنها علاقه‌مند هستند. این امر موجب می‌شود که تعامل آنها با پست‌های شما نیز به طرز چشم‌گیری افزایش یابد. این سیستم که به‌عنوان الگوریتم اینستاگرام شناخته می‌شود، از یک سیستم خودکار برای تنظیم آنچه گفته شد، استفاده می‌کند. برخلاف فید، متخصصان اینستاگرام این بخش از برنامه را به‌عنوان یک سیستم غیرمنسجم می‌شناسند. همان‌طور که گفتیم، در این سیستم محبوب و پرطرفدار، پست‌های نمایش‌داده‌شده بر اساس علاقه مخاطبان و کاربران انتخاب می‌شود. اول باید از شما تشکر کنم که ما را تا اینجای مقاله همراهی کرده اید.

در میان نتایجی که بالا می آیند، می توانید آنچه در محدوده شما، بیشتر دیده می شود را پیدا کنید. بخش IGTV مانند استوری محبوب نیست؛ زیرا محتوای استوری خیلی سریع‌تر از IGTV تمام می‌شود. با ثبت لوکیشن شانس‌تان را برای دیده شدن در استوری‌های منطقه‌ی زندگی خود افزایش می‌دهید. حتی می‌توانید اکانت وبلاگ‌‌نویس‌های مرتبط با دکوراسیون داخلی را هم تگ کنید. حالا فرض کنید اگر به بازاری دست پیدا کنید که روزانه میلیون ها نفر در اون رفت و آمد دارند، چه تعداد افراد بیشتری با برند شما آشنا خواهند شد و تبدیل به مشتریان دائمی شما می‌شوند. هرچه داده‌های شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید الگوی مدنظرتان را طراحی کنید.

فلاتر چیست؟ ( زبان برنامه نویسی فلاتر چیست؟ + بررسی مزایا و معایب آن )

اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی می تواند تشخیص دهد که مخاطبان به چه نوع محتوایی علاقمند هستند و بر اساس سلیقه مخاطب، اکسپلور را مطابق میل او طراحی می کند تا کاربر از دیدن آنها لذت ببرد. برای اینکه صفحه Instagram Explore را به سبک دلخواه چیدمان کنید باید موضاعاتی که به آنها علاقه دارید و هم چنین موضوعاتی که علاقه به دنبال کردن و مشاهده آنها ندارید به اینستاگرام نشان دهید. در این قسمت به آموزش تغییر محتوای اینستاگرام به سلیقه خود می‌پردازیم. حتی مهمتر از همه اینکه احتمال بالایی وجود دارد که شما با دیدن محتوا، آن صفحه را فالو کنید.

چگونه به اکسپلور برویم؟ گوشی هوشمند خود را برداشته و وارد برنامه اینستاگرام شوید. اگر به قسمت های پایینی این برنامه نگاهی بیندازید، چند آیکون مشاهده خواهید کرد. به صورت پیش فرض وقتی وارد برنامه می‌شوید، می‌توانید پست تمام صفحاتی که قبلا فالو کرده‌اید را مشاهده کنید. اگر بر روی این قسمت تب بزنید به صفحه اکسپلور اینستاگرام وارد خواهید شد و می‌توانید تمام پست‌هایی که به نوعی با علائق شما در ارتباط هستند را مشاهده کنید. امیدواریم که این قسمت توانسته باشد به خوبی به این سوال شما که چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم، پاسخ دهد.

وقتی فالوورها فقط پست‌ها، محصولات و خدمات شما را می‌بینند، شما با یک جامعه محدود روبرو هستید، به همین خاطر خریدشان هم از شما محدود است. زمانی که شما وارد صفحه اکسپلور می‌شوید، مخاطبانتان نامحدود است و به همین خاطر میزان فروش شما هم به میزان قابل توجهی بیشتر می‌شود. البته باید محصولات و خدماتتان، جذاب و برای مشتری مفید باشد تا فروش بالاتری را تجربه کنید. یکی از راهکارهای عالی برای برندسازی و معروف کردن کسب و کار، ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام است. اگر پست‌های شما به صفحه اکسپلور برود، افراد بیشتری با محتوای شما آشنا می‌شوند و این مقدمه‌ای برای برندسازی و معروف شدن در بین مخاطبان و بازار هدف است. مثلا یک صفحه با 1000 فالوور و متوسط لایک 200 عدد در هر پست را در نظر بگیرید.

https://maxadir.bigcartel.com/803442

۰ ۰