اکسپلور چیست؟ آموزش ورود پست به اکسپلور

اکسپلور چیست؟ آموزش ورود پست به اکسپلور

دوستان کاربر (فالوورها و فالووینگ‌ها) روی پست‌هایی با این هشتگ‌ها و موضوعات تعامل زیادی داشته‌اند. پیج‌هایی که شما دنبال می‌کنید می‌تواند اطلاعات زیادی راجب علایق شما به اینستا بدهد و به کمک آن هم در اکسپلور چیزهایی که مد نظر شما هستند را نشان می‌دهد. اگر برنامه اینستاگرام را باز کنید، بخشی در صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد که با آیکون ذره بین مشخص شده است. همان طور که می‌بینید الگوریتم این شبکه اجتماعی علایق و سلیقه کاربر را برای نمایش محتوا به او مد نظر قرار می‌دهد.

این شبکه اجتماعی پر طرفدار از این توانایی برای بهبود محتواهایی که باید در اختیار کاربر قرار دهد استفاده می‌کند. وقتی صحبت از استراتژی‌های موفقیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام باشد، ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای کسب بازدید و اینگیجمنت بیشتر به حساب می‌آید. از طریق صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌توانید دامنه مخاطبان خود را به بیشترین مقدار ممکن برسانید و محتوایی که به سختی تولید شده را مقابل چشمان مخاطبان مرتبط و بالقوه بیشتری قرار دهید. چنین اتفاقی به معنای بازدید بیشتر از پست‌ها و بالاتر رفتن تعداد فالوئرها خواهد بود. ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام، یکی از آرزوهای اصلی صاحبان پیج‌ها و کسب و کارهای اینستاگرامی است.

یک جامعه پویا و فعال اینستاگرامی به وجود بیاورید

دنیای امروز متعلق به کسانی است که بتوانند از طریق اینترنت و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند. در صورتی که تمایل دارید در اینستاگرام به موفقیت برسید، حتماً برای آموزش اینستاگرام زمان بگذارید و ترفندهای فعالیت و فروش در این پلتفرم را یاد بگیرید. اگر در حال حاضر حساب‌هایی را دنبال می‌کنید که زمینه فعالیت آن‌ها مشابه شما است، صفحه اکسپلور اینستاگرام شما پر از محتواهایی بوده که مربوط به حوزه خودتان است.

  • یکی دیگر از راه‌های افزایش تعامل و ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام این است که برندهای فعال در حوزه خودتان و اینفلوئسنرهای مورد علاقه خودتان را فالو کنید.
  • در واقع اینستاگرام می‌خواهد این ویژگی‌ها را به سرعت به موفقیت برساند.
  • در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینستاگرام مقاله ریلز اینستاگرام چیست را بخوانید.
  • اینستاگرام از سیستم رتبه‌بندی برای شخصی‌سازی فید و صفحهٔ کاوشِ هر کاربر استفاده می‌کند؛ الگوریتم این صفحه برای جمع‌آوری سیگنال‌های رتبه‌بندی و تصمیم‌گیری دربارهٔ نمایش‌دادن پست‌ها، به سیستم خاصی متکی است.
  • برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام، هیچ چیز مهم‌تر از محتوای جذاب نیست.
  • اکسپلور اینستاگرام تاثیر شگفت انگیزی روی افزایش فالوورهای پیج شما خواهد داشت.

برای این کار باید حساب کاربری خود را روی پابلیک یا بیزینس تنظیم کنید. البته محبوبیت این پست‌ها خیلی بیشتر از محتوای موجود در IGTV است؛ زیرا افراد زیادی تمایل دارند که از این بخش دیدن کنند و خرید خودشان را از طریق این قسمت انجام دهند. در صورتی که یک کسب و کار بخواهد استوری‌هایش در صفحه اکسپلور نمایش داده شود باید خودش را با این معیارها و اولویت‌ها سازگار کند. سعی کنید که صفحه اینستاگرام خودتان را تجزیه و تحلیل کنید و از نتایج آن برای رشد و بهبود پست‌ها و محتوای خودتان کمک بگیرید. اگر می‌خوای بدونی چگونه در اکسپلور اینستاگرام پست بگذاریم ، بهتره بدونی اکسپلور اینستاگرام هیچ پستی رو شانسی وارد اکسپلور نمی‌کنه. اما با هم ببینیم که چه کارهایی لازمه و باید انجام دهیم تا به اکسپلور پست در اینستاگرام نزدیک شویم.

به‌این‌ترتیب، شما عکس و ویدئوهایی را می‌بینید که به آنها علاقه دارید. ازاین‌رو، این قابلیت از اینستاگرام مورد قبول اکثر کاربران قرار گرفته است. مهم‌ترین ویژگی اکسپلور که موجب پرطرفدار شدن آن شده است، این بوده که به‌صورت مداوم در حال تکامل یافتن، رشد کردن و آپدیت شدن است. شما هرگز پست‌های تکراری را در هر روز مشاهده نخواهید کرد و این ویژگی موجب شده تا افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری روی این قابلیت اینستاگرام اقدام نمایند. راه یافتن به این بخش از اینستاگرام، برای کسب‌وکارها از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با استفاده از آن، می‌توانند بین افراد بسیار زیادی دیده شوند.

اگر محتوایی که منتشر می‌کنید از غنای بالایی برخوردار باشد و بتواند یکی از مشکلات مخاطب را به خوبی حل کند، شک نکنید که بعد از مدتی صفحه شما در اکسپلور برنامه اینستاگرام به نمایش در خواهد آمد. شاید برای برخی افراد این سوال مطرح شود که معنی اکسپلور در اینستا چیست؟ کلمه اکسپلور به معنی کشف و اکتشاف کردن است. پس در واقع در اقسمت اکسپلور اینستاگرام می توانید محتواهای دیگری که دنبال نمی کنید را ببنید. را همان طوری که گفتیم در صفحه اکسپلور اینستاگرام، پست‌های زیادی وجود دارد و این پست‌ها تماما بر اساس علائق شما و صفحاتی که قبلا آنها را مشاهده کردید، به نمایش در خواهند آمد.

با تحلیل این اطلاعات و ارزیابی میزان لایک یا مفهوم کامنت ها، میتوان به صورت گام به گام و تدریجی پیشرفت حاصل کرد. بعد از آن وارد Settings یا تنظیمات شوید و به دنبال گزینه‌ای با نام account Privacy یا همان حریم خصوصی شوید. عنوانی که در نگاه اول چشم مخاطب را درگیر می کند، جذاب، انگیزه بخش و دارای حس مثبت باشد.

عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

در فیدِ صفحهٔ اصلی، افراد فقط پست‌هایی از پیج‌های دنبال‌شدهٔ خود را می‌بینند؛ اما در صفحهٔ اکسپلور، طبقه‌بندی پست‌ها متفاوت است. این الگوریتم ها به فعالیت های شما بسیار دقت می‌کنند تا ببینند که چه کارهایی انجام داده اید. در قسمت خانه یا feed شما پست هایی نمایش داده می‌شود که فالویینگهای شما مستقیم آن را پست کرده اند.

وقتی فالوورهای شما آنلاین هستند پست را انتشار دهید

اما راه های رایگان زیادی برای تبلیغات وجود دارد که با تمرکز روی آنها می‌توانید به اکسپلور اینستاگرام بروید و به جذب فالوور و در نهایت به فروش برسید. برند شما از این بابت باید به ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام اهمیت دهد که افراد بیشتری قادر به مشاهده محتوایی که به سختی تهیه شده خواهند بود. اینستاگرام در حال حاضر پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۳ میلادی بالغ بر ۱.۲ میلیارد کاربر فعال در هر ماه خواهد داشت و این مشاهده‌پذیری هرچه بیشتر، چندین مزیت مختلف برای کسب‌وکار شما به همراه می‌آورد. الگوریتم اینستاگرام بر اساس فناوری یادگیری ماشین کار می‌کند و هر روز هم به‌روزرسانی می‌شود، از این رو هرگز فریب نمی‌خورد و خیلی راحت فعالیت‌های غیرواقعی و غیرمعتبر را تشخیص می‌دهد. سعی کنید تمرکز خود را روی تولید محتوای جذاب و ارزشمند بگذارید و مخاطبان را به صورت واقعی و ارگانیک به سمت پیج خود جذب کنید. هیچ شکی نیست که اینستاگرام با تمام وجود دارد از فرمت ریلز حمایت می‌کند و از مخاطبان هم می‌خواهد که از این فرمت استفاده کنند.

مخاطبان خود را بشناسید

برای این کار وارد برنامه اینستا شوید و در بخش پروفایل گزینه سه خطی که در بخش بالا قرار گرفته است را بزنید. چون پست‌های پروفایل‌های خصوصی در واقع محافظت شده یا قفل هستند و کسی نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. ابزارهای دیگری از جمله Insights که مخصوص خود اینستاگرام است هم وجود دارد که می‌تواند موثر و مفید باشد و هر کدام المان‌های خاصی را برای تجزیه و تحلیل در نظر می‌گیرد. باید بهترین پست‌ها را پیدا کنید و از آن‌ها مطالب زیادی یاد بگیرید. هشتگ‌ها شبانه روزی کار می‌کنند و هرکس که آن‌ها را جستجو کند، نشان داده می‌شوند.

در قسمت های بالا هم گفتیم که تعامل کاربر با شما بیشترین تاثیر را در وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام را دارد. امروزه کاربر ها بی حوصله و تنبل هستند، یعنی فقط از روی پست ها رد می‌شوند. حتی زمانی که از یک پستی خوششان می‌آید آن را نگاه می‌کنند و از آن می‌گذرند. درحالی که روزانه میلیون‌ها پست تولید می‌شوند، اینستاگرام به فضایی بسیار رقابتی تبدیل شده و اکانت‌ها دائما در حال نبرد بر سر میزان نمایش پست‌های خود هستند. این باعث می‌شود پست‌ها در مسیر ورود به اکسپلور چالش‌های متعددی را تجربه کنند. با استفاده از ترفندهایی که در ادامه آورده‌ایم، می‌توانید شانس خود را افزایش دهید.

این افراد می‌دانند که اگر پست‌هایشان به اکسپلور راه پیدا کند، مخاطبان بیشتری محتوای آن‌ها را خواهند دید، معروفیت برندشان بیشتر خواهد شد و به تدریج درآمدشان افزایش پیدا خواهد کرد. به طور خلاصه ورود به اکسپلور، کلید رشد و توسعه هر کسب و کار اینستاگرامی است. در این مقاله قصد داریم روش‌هایی برای ورود به صفحه اکسپلور بیان کنیم و در صورتی که شما هم می‌خواهید از این قابلیت اینستاگرام به نفع خودتان استفاده کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

محتوایی که خوب باشد (در ساعات اولیه تعامل بالایی دریافت کند) و در دسته علاقمندی‌های کاربر یا دوستان او قرار گیرد به احتمال زیاد در اکسپلور آن کاربر قرار خواهد گرفت. اما قبل از اینکه بدانیم چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم اجازه بدهید یک جمع‌بندی کلی تا اینجا داشته باشیم. با توجه به پست‌هایی که از قبل ذخیره شده باشند هم می‌تواند به اینستا بگوید به چه چیزهایی علاقه مند هستید.

خوب اینستا متوجه این موضوع می‌شود و حدس می‌زند سلایق شما بیشتر به این شخص خاص نزدیک باشد تا سایر دوستانی که تعامل کمی با آنها دارید. با دیده شدن پست در اکسپلور اینستا می‌توان تعداد زیادی لایک و کامنت جذب کرد. اکسپلور اینستاگرام جایی است که اگر یک پست به آن راه یابد سریعترین راه برای رشد صفحه از نظر بازدید و فالوور خواهد بود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، اکسپلور هیچ دو شخصی مشابه یکدیگر نیست.

محتوای بخش اکسپلور اینستاگرام چطور انتخاب می‌شود؟

برای مثال در تصویر زیر نمونه بنر آن را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است. با توجه به تصویر، ویژگی‌های بنرهای کاپریلا مانند حجم کم و ارتباط موضوعی آن با مطلب کاملا مشخص است. کاربران اینستاگرام برای دسترسی به این صفحه لازم است روی نماد ذره‌بینی که در بخش پایینی رابط کاربری اپلیکیشن قرار گرفته بزنند. دومین مورد اینکه اکسپلور باید پاکسازی بشه و تعاملتون با پست هاب مرتبط با حوزه کاریتون باشه تا به مرور نمایش اولیه اکسپلورتون درست بشه.

برای اینکه افراد بیشتری را ترغیب به اشتراک گذاری محتوایهایتان کنید باید بتوانید محتوای جذاب و حرفه‌ای ایجاد کنید. اگر قصصد یادگیری تولید محتوای حرفه‌ای با گوشی موبایل را دارید، در دوره موبایل گرافی از صفر تا صد تولید محتوا با گوشی را برای شما آورده‌ایم. صفحه اکسپلور اینستاگراموقتی وارد اپلیکیشن اینستاگرام می‌شوید، در منوی پایینی برنامه، یک سری گزینه وجود دارد. وقتی روی گزینه شبیه به ذره‌بین می‌زنید، یک صفحه به شما نمایش داده می‌شود.

یکی دیگر از نکاتی که تعامل پست‌های شما را بالا می‌برد و باعث می‌شود جامعه اینستاگرامی شما پویاتر و فعال‌تر شود، انتشار محتوا در زمان مناسب است. برای اطلاع از زمان مناسب باید از طریق ابزارهای آنالیز اینستاگرام ببینید که مخاطبان شما بیشتر در چه زمان‌های آنلاین هستند و سپس محتوای خود را در آن زمان‌ها به دست مخاطب برسانید. بعد از آشنایی با اکسپلور اینستاگرام، حال نوبت به آن می رسد که بدانیم چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم.

۰ ۰